موضوع میخ نیست!


     از اصلی‌ترین مسائل رایج روابط، عدم درک دنیای یکدیگر و نحوهٔ رویکرد ویژهٔ زن و مرد به مشکلات و چگونگی در میان گذاشتن آنهاست.
 
   این واقعیتی‌ست که اغلب در روابط نادیده گرفته می‌شود. نحوهٔ ارتباط برقرار کردن زن و مرد تفاوت دارد و لازم است هر دو این موضوع را به خوبی متوجه شوند. چرا که زن از زاویه دید زنانهٔ خود به موضوعات می‌نگرد و مرد نیز از زاویه دید مردانهٔ خود. مردها، به دلیل ریشهٔ تکامل تاریخی‌شان، تمایل به حل مسائل و مشکلات دارند و زن‌ها تمایل به پرورش و لذا درک شدن. 

   درک شیوهٔ نگاه یکدیگر به موضوعات، و بالتبع فهمیدن نیازهای یکدیگر، رابطه را آسان و روان می‌کند. شناخت نیاز یکدیگر، کلید سادهٔ دلپذیر کردن رابطه است.

   یکی از روش‌های ساده و بسیار عالی و موثر برای اطمینان از درک کردن همسر یا همدم‌مان، انعکاس عمدی درک ما از وی است،  reflective thinking. یعنی چه؟ یعنی وقتی او رفتاری می‌کند یا حرفی می زند، برای اینکه مطمئن شوم او را فهمیده‌‌ام، درک‌ خودم را برایش بیان و به وی منعکس کنم. مثلاً: «فکر می‌کنم منظورت این باشه که... »، «آیا درست متوجه شده‌م که میگی... ؟»، و بسادگی با وی حرف بزم! موضوع این است که هر کدام فکر می‌کنیم می‌دانیم منظور او چیست و تصور خودمان را به عنوان منظور او می‌گیریم. در صورتی که در اکثر مواقع اصلاً چنین نیست! 

   رابطه یعنی رابطه! یعنی ارتباط! وقتی حرف زدن در میان نباشد، ارتباطی به معنی واقعی وجود نخواهد داشت و رفته رفته فاصله ایجاد می‌شود. اگر کسی فکر می‌کند همسرش با وی حرف نمی‌زند و ارتباط برقرار نمی‌کند، باید و باید این موضوع را به او بگوید. بله، به همین سادگی! باید بیان کند. 

   آقا و خانم عزیز، همسر و همدم شما نمی‌تواند ذهن شما را بخواند! چنین توقعی کاملاً رایج و کاملاً بی‌جاست! با وی حرف بزنید. آنچه در ذهن‌تان هست را به او بگویید. انتظار نداشته باشید او غیب‌دان باشد!

   هر دو باید یاد بگیرند، وقت بگذارند و اهمیت قائل شوند، مطالعه کنند برای شناخت یکدیگر، بیاموزند. رشد فرهنگی - فرهنگ ارتباط - پیدا کنند. بدانیم که مرد میل ذاتی به حل مشکل، و زن میل ذاتی به درک شدن دارد.

   ویدیوی کوتاه و بامزه‌ای که در ادامه می‌آید، تصویری کمیک و بسیار دقیق و نافذ از این مسئلهٔ بسیار جدی‌ست دربارهٔ رابطه. ضمن قدردانی از دوست عزیز، آقای مهدی صالحی، بابت تهیهٔ زیرنویس این و بسیاری ویدیوهای دیگر که در کانال‌ها بینندهٔ آنها هستید.

آدرس ویدیو در کانال تلگرام سایت:


در یوتیوب: 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر